مقالات معتبر از حوزه‌های مختلف

جدیدترین مقالات و اطلاعات علمی را در این سایت بخوانید

مقالات معتبر از حوزه‌های مختلف

جدیدترین مقالات و اطلاعات علمی را در این سایت بخوانید

۱ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بارها برای ما پیش آمده است که هنگام انتخاب دستکش یا کفش، در اینکه آیا از چرم طبیعی ساخته شده است یا چرم مصنوعی در می مانیم. با این حال ، برخی از ما نمی دانیم که چگونه تفاوت بین این دو را تشخیص دهیم و فقط می توانیم طرح یا رنگ را انتخاب کنیم ، به طور خلاصه ، همیشه تشخیص تفاوت بین یک محصول چرمی اصل و یک محصول چرمی مصنوعی آسان نیست، و مردم عادی نمی توانند تشخیص دهند که آیا یک محصول چرم واقعی است یا نه!

 

برای شروع ، بیایید به طور خلاصه اظهار نظر کنیم که هرکدام به خودی خود چیست:

چرم اصل

این ماده از طریق چرم حیوانات از طریق دباغی تهیه شده است و هر حیوانی را که دارای چرم کافی باشد برای کار با محصول ، گاو ، بز ، چرم تمساح ، شترمرغ و غیره در نظر می گیرند. چرم همیشه به دلیل کیفیتی که دارد و مزایایی که دارد از قبیل: چرم طبیعی یک ماده طبیعی است.چرم یک ماده جاذب است ، امکان تعریق را فراهم می کند و به همین دلیل در تابستان و زمستان قابل استفاده است.

چرم طبیعی باعث تحریکات و تکثیر قارچ ها و باکتری ها نمی شود ، اگر کفش چرمی بپوشید ، پای شما کمتر بو خواهد کرد.کفش های چرمی طبیعی بهتر با فرم های مختلف پا سازگار و قالب می شوند و این اتفاق به این دلیل است که چرم اصل نسبت به مواد مصنوعی انعطاف پذیرتر است.

چرم در برابر باران مقاومت می کند و می تواند ضد آب باشد.در زمستان، کفش های چرمی دمای پاهای شما را حفظ می کنند.در صورت تمایل ، کفش چرم مرغوب قابل تغییر است.کفش های چرمی اصل با دوام تر از چرم مصنوعی هستند ، تخمین زده می شود که حداقل 4 سال بتوانند عمر کنند

چرم مصنوعی
بهترین قیمت بازار در ارزخرید

بهترین قیمت بازار در ارزخرید
مشاهده
yektanet-logo-sign
تبلیغ

چرم مصنوعی ساخته شده از مواد مصنوعی است که شبیه چرم واقعی است ، دارای سطحی شبیه به چرم است ، رنگ می شود تا بافت آن مانند چرم واقعی به نظر برسد. از چرم مصنوعی غالباً به عنوان جایگزینی برای چرم واقعی استفاده می شود ، زیرا ارزان تر است و نیازی به کشتن حیوانات برای به دست آوردن چرم ندارد. به هر حال چه روش هایی برای تشخیص تفاوت بین آنها وجود دارد؟

تفاوت بین چرم مصنوعی و اصلی

برای جلوگیری از سردرگمی در هنگام انتخاب نوع چرم ، ما چند روش به شما نشان خواهیم داد که به شما در تشخیص و تمایز آنها کمک می کند:

قیمت

چرم اصل معمولاً گرانتر است و دلیل این امر آن است که شما قبل از رسیدن به محصول نهایی باید مراحل بسیاری را طی کنید زیرا آن را با، نمک و نگهدارنده  مواد شیمیایی حیوانات و ضد عفونی کننده های مخصوص آن نگه داری میکنند و گواهی های بهداشتی برای امکان تولید ، واردات ، صادرات ... لازم است. همانطور که انتظار می رود ، وقت و هزینه بیشتری می گیرد و به همین دلیل گران تر است.

بافت

چرم طبیعی  معمولاً دارای یک سطح صاف و نرم است ، بر خلاف مصنوعی که معمولاً سفت است.

چرم طبیعی گرما را منتقل می کند در حالی که چرم مصنوعی احساس چیزی سرد و بی جان می دهد. علاوه بر این، چرم طبیعی از ارتجاعی بهتری نسبت به چرم مصنوعی برخوردار است ، زیرا اگر سطح چرم را با انگشتان خود فشار دهیم ، متوجه چروک های کوچکی می شوید که به طور طبیعی از بین می روند ، که این امر با چرم اتفاق نمی افتد.

بو

بوی چرم مصنوعی به مانند بوی پلاستیک است ولی چرم اصل کاملا بوی طبیعی و بوی دام میدهد. (تشخیص این مورد کمی دشوار است)

هنگام سوختن

اگرچه امتحان آن در فروشگاه غیرممکن است ، اما هنگام سوزاندن  چرم آن را تشخیص دهید. به طور خلاصه ، هنگام سوختن ، چرم مصنوعی بوی پلاستیک سوخته دارد در حالی که چرم طبیعی بوی موهای سوخته می دهد ، زیرا از موجودات زنده ساخته شده است.

ظاهر

چرم اصل را می توان با دیدن بافت و منافذ چرم بسیار متفاوت از چرم مصنوعی تشخیص داد. در صورت امکان پشت چرم را ببینید و متوجه شوید که شیار و خطوطی  نامنظم را در پشت دارد. اگر آنها وجود داشته باشند ، آنگاه تقریباً چرم واقعی است. اگر داخل یک کیف ، به عنوان مثال ، چرم دارای روکش باشد ، نمی توانیم این کار را انجام دهیم

  • سحر بیاتی نیا