مقالات معتبر از حوزه‌های مختلف

جدیدترین مقالات و اطلاعات علمی را در این سایت بخوانید

مقالات معتبر از حوزه‌های مختلف

جدیدترین مقالات و اطلاعات علمی را در این سایت بخوانید

  • ۰
  • ۰

بارها برای ما پیش آمده است که هنگام انتخاب دستکش یا کفش، در اینکه آیا از چرم طبیعی ساخته شده است یا چرم مصنوعی در می مانیم. با این حال ، برخی از ما نمی دانیم که چگونه تفاوت بین این دو را تشخیص دهیم و فقط می توانیم طرح یا رنگ را انتخاب کنیم ، به طور خلاصه ، همیشه تشخیص تفاوت بین یک محصول چرمی اصل و یک محصول چرمی مصنوعی آسان نیست، و مردم عادی نمی توانند تشخیص دهند که آیا یک محصول چرم واقعی است یا نه!

 

برای شروع ، بیایید به طور خلاصه اظهار نظر کنیم که هرکدام به خودی خود چیست:

چرم اصل

این ماده از طریق چرم حیوانات از طریق دباغی تهیه شده است و هر حیوانی را که دارای چرم کافی باشد برای کار با محصول ، گاو ، بز ، چرم تمساح ، شترمرغ و غیره در نظر می گیرند. چرم همیشه به دلیل کیفیتی که دارد و مزایایی که دارد از قبیل: چرم طبیعی یک ماده طبیعی است.چرم یک ماده جاذب است ، امکان تعریق را فراهم می کند و به همین دلیل در تابستان و زمستان قابل استفاده است.

چرم طبیعی باعث تحریکات و تکثیر قارچ ها و باکتری ها نمی شود ، اگر کفش چرمی بپوشید ، پای شما کمتر بو خواهد کرد.کفش های چرمی طبیعی بهتر با فرم های مختلف پا سازگار و قالب می شوند و این اتفاق به این دلیل است که چرم اصل نسبت به مواد مصنوعی انعطاف پذیرتر است.

چرم در برابر باران مقاومت می کند و می تواند ضد آب باشد.در زمستان، کفش های چرمی دمای پاهای شما را حفظ می کنند.در صورت تمایل ، کفش چرم مرغوب قابل تغییر است.کفش های چرمی اصل با دوام تر از چرم مصنوعی هستند ، تخمین زده می شود که حداقل 4 سال بتوانند عمر کنند

چرم مصنوعی
بهترین قیمت بازار در ارزخرید

بهترین قیمت بازار در ارزخرید
مشاهده
yektanet-logo-sign
تبلیغ

چرم مصنوعی ساخته شده از مواد مصنوعی است که شبیه چرم واقعی است ، دارای سطحی شبیه به چرم است ، رنگ می شود تا بافت آن مانند چرم واقعی به نظر برسد. از چرم مصنوعی غالباً به عنوان جایگزینی برای چرم واقعی استفاده می شود ، زیرا ارزان تر است و نیازی به کشتن حیوانات برای به دست آوردن چرم ندارد. به هر حال چه روش هایی برای تشخیص تفاوت بین آنها وجود دارد؟

تفاوت بین چرم مصنوعی و اصلی

برای جلوگیری از سردرگمی در هنگام انتخاب نوع چرم ، ما چند روش به شما نشان خواهیم داد که به شما در تشخیص و تمایز آنها کمک می کند:

قیمت

چرم اصل معمولاً گرانتر است و دلیل این امر آن است که شما قبل از رسیدن به محصول نهایی باید مراحل بسیاری را طی کنید زیرا آن را با، نمک و نگهدارنده  مواد شیمیایی حیوانات و ضد عفونی کننده های مخصوص آن نگه داری میکنند و گواهی های بهداشتی برای امکان تولید ، واردات ، صادرات ... لازم است. همانطور که انتظار می رود ، وقت و هزینه بیشتری می گیرد و به همین دلیل گران تر است.

بافت

چرم طبیعی  معمولاً دارای یک سطح صاف و نرم است ، بر خلاف مصنوعی که معمولاً سفت است.

چرم طبیعی گرما را منتقل می کند در حالی که چرم مصنوعی احساس چیزی سرد و بی جان می دهد. علاوه بر این، چرم طبیعی از ارتجاعی بهتری نسبت به چرم مصنوعی برخوردار است ، زیرا اگر سطح چرم را با انگشتان خود فشار دهیم ، متوجه چروک های کوچکی می شوید که به طور طبیعی از بین می روند ، که این امر با چرم اتفاق نمی افتد.

بو

بوی چرم مصنوعی به مانند بوی پلاستیک است ولی چرم اصل کاملا بوی طبیعی و بوی دام میدهد. (تشخیص این مورد کمی دشوار است)

هنگام سوختن

اگرچه امتحان آن در فروشگاه غیرممکن است ، اما هنگام سوزاندن  چرم آن را تشخیص دهید. به طور خلاصه ، هنگام سوختن ، چرم مصنوعی بوی پلاستیک سوخته دارد در حالی که چرم طبیعی بوی موهای سوخته می دهد ، زیرا از موجودات زنده ساخته شده است.

ظاهر

چرم اصل را می توان با دیدن بافت و منافذ چرم بسیار متفاوت از چرم مصنوعی تشخیص داد. در صورت امکان پشت چرم را ببینید و متوجه شوید که شیار و خطوطی  نامنظم را در پشت دارد. اگر آنها وجود داشته باشند ، آنگاه تقریباً چرم واقعی است. اگر داخل یک کیف ، به عنوان مثال ، چرم دارای روکش باشد ، نمی توانیم این کار را انجام دهیم

  • ۰۰/۰۹/۲۲
  • سحر بیاتی نیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی