مقالات معتبر از حوزه‌های مختلف

جدیدترین مقالات و اطلاعات علمی را در این سایت بخوانید

مقالات معتبر از حوزه‌های مختلف

جدیدترین مقالات و اطلاعات علمی را در این سایت بخوانید

۷ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پرستار در منزل به کسی می گویند که با خدمات پزشکی و پرستاری آشنایی کامل دارد.مرکز پرستاری ناجی انواع خدمات پرستاری در منزل اسنپ دکتر را با بهترین کیفیت و همراه مجرب ترین پرستاران مرد و زن ارائه می دهد. در سالیان اخیر با تغییر سبک و روش زندگی نیاز به پرستاری در منزل روز به روز بیشتر شده است.کم بود وقت،نبود تخصص،مشکلات اقتصادی،هزینه های بالای مراکز درمانی مزید بر علت شده که مردم بجای انتقال یا بستری بیمار و سالمند خود در بیمارستان این کار را در منزل و با حضور پزشک یا پرستار در کنار خود انجام دهند.

خدمات پرستاری در منزل تخصصی

خدمات پرستاری اسنپ دکتر در شهر تهران و قم و مشهد و شیراز و .. برقرار است. انتخاب پرستار باید با نوع نیاز ما همسان باشد. به این صورت که اگر برای سالمند،کودک،یا بیمار خود درخواست پرستار کرده اید از نظر سن،جنسیت،مهارت و تخصص،اخلاق و رفتار و تجربه باید مورد بررسی قرار بگیرد. تیم ناجی از تمام پرستاران و بهیاران تاییده سلامت روحی و جسمی گرفته، همچنین مدارک تایید هویت و قرارداد های پرستاران در دفتر شرکت محفوظ می ماند.

بر اساس نیاز و خواسته خود از کارشناسان مشاوره گرفته و توضیحات کامل را داده و توافقات و قراردادهای مالی را انجام دهید تا پرستار مورد نظر به منزل شما اعزام شود.
 

اگر نیاز به مراقب در منزل دارید باید از مراکز معتبر و باسابقه درخواست کنید. زیرا چندین ساله به خاطر رشد کسب و کار پرستاری و ویزیت در منزل مجموعه هایی بدون کسب مجوز های رسمی از وزارت بهداشت و نامعلوم بودن فعالیت های آنها اقدام به خدمات پرستاری برای مردم می کنند.پرستاری کاری وابسته به تجربه،مهارت،و علاقه است اگر غیر از این و فقط برای درآمد و چیزهای دیگر باشد قطعا مشکلات زیادی را برای خانواده ها به همراه می آورد.

 

خدمات نگهداری، مراقبت و پرستار کودک در منزل

پرستار کودک خوب مسلما یک فرشته نجات برای روزهایی خواهد بود که توان مراقبت از فرزند دلبدمان را به دلایل مختلف نخواهیم داشت. همه ما می‌دانیم که دوران کودکی، یکی از حساس‌ترین دوران زندگی هر فردی است. بچه‌ها در این سنین نیازهای عاطفی و احساسی بسیاری دارند و مراقبت از ایشان نیازمند حوصله و تجربه و تخصص فراوان است.

یکی از مشکلاتی که امروزه اکثر خانواده‌ها و مادران شاغل با آن مواجه هستند، موضوع نگهداری و پرستاری از کودک دلبندشان می‌باشد. پیدا کردن پرستار کودک در منزل که به خوبی بتواند با بچه‌ها ارتباط برقرار کند و با نیازهای ایشان آشنا و قابل اطمینان باشد، کار بسیار مشکلی است. مرکز خدمات پرستاری با بیش از 20 سال سابقه در این زمینه آماده ارائه خدمات پرستاری کودک در منزل در تهران و سایر شهرها می‌باشد.

 

وظایف پرستاری در منزل خوب

پرستار کودک عموما از بچه‌ها در منزل شخصی افراد مراقبت می‌کند. مسئولیت‌ها و وظایف پرستار کودک با توجه به سن کودکان متفاوت خواهد بود. بطور مثال پرستاری که از یک نوزاد چند ماهه مراقبت می‌کند، وظیفه تعویض تعویض پوشک، نظافت و استحمام، غذا دادن به موقع و همچنین خواباندن وی را عهده خواهد داشت. در حالیکه در پرستاری و مراقبت از کودک در سنین بالاتر وظیفه پرکردن اوغات فراغت، بازی و آموزش وی نیز به سایر وظایف مراقب اضافه خواهد شد. در صورتیکه کودک دارای مشکل جسمی خاص و بیماری خاصی باشد، پرستارانی که دارای اطلاعات پزشکی و مدرک هستند می‌توانند پروسه درمان را در منزل همراه با آموزش و مراقبت به عهده بگیرند.

یکی از ویژگی های بارز شخصیتی پرستاران کودک صبوری و مهر و محبت فراوان است. این افراد از کودکان همچون فرزند خود مراقبت نموده و تلاش در پرورش عالی آنها خواهند داشت. علاوه بر این شما می توانید عادات خاص کودک خود را با وی درمیان گذاشته و یا به شیوه ای که مد نظر شماست طبق اصول تربیتی شما با کودک دلبندتان رفتار نماید.

مدل همکاری پرستار با شما، بسته به نیاز فرزندتان و شما ممکن است بصورت مقطعی و یا شبانه روزی باشد.
استحمام کودک و رسیدگی به نظافت شخصی

یکی از مهمترین وظایف پرستار کودک حمام کردن کودک و رسیدگی به نظافت شخصی وی می‌باشد. این مورد در خصوص نوزادان شامل شستشو و تعویض پوشک و در کودکانی که راه می‌روند، شامل بردن به دستشویی و حمام و همراهی بچه در مسواک زدن و تمیز کردن دندان‌ها می‌باشد.
حمام کردن کودک در منزل توسط پرستار
مراقبت و نگهداری از کودک

مراقبت و نگهداری از کودک، برقراری یک ارتباط دوستانه و صمیمی با کودکان یکی از مهمترین وظایف پرستاران کودک می‌باشد. این موضوع باعث می‌شود تا فرزند دلبند شما کمتر خلا عاطفی عدم حضور شما را احساس کند.
پرستار کودک در منزل ارزان در تهران
وظایف پرستار بچه در خانه
بازی کردن و پر کردن اوقات فراغت کودک

یکی از نیازهای اساسی کودکان تفریح و آموزش است. یکی از وظایف پرستار پر کردن اوقات فراغت کودک و بازی کردن و انجام کارهای آموزشی می‌باشد. پرستار کودک را به پارک می‌برد و حتی در محیط منزل سعی در سرگرم کردن وی و انجام بازی‌های آموزشی مناسب سن او خواهد کرد.
انجام امور منزل سالمند در تهران
انجام امور خانه و خدمتکاری در منزل

مراقب علاوه بر نگهداری از کودک، تهیه غذای مناسب و مقوی برای کودک و آماده‌سازی شیرخشک برای نوزادان را به عهده دارد. مراقب در وعده های غذایی مشخص به کودک کمک می‌کند تا غذای خود را میل کند و در مرتب کردن خانه و آشپزخانه همراهی می‌کند.

 

قیمت و حقوق پرستار سالمند در منزل

هماطنور که میدانید وقتی سن بالا میرود وارد دوره سالمندی میشویم و دیگر مثل دوران جوانی توانایی انجام کار های مختلف و در بعضی مواقع توانایی انجام کار های روزمره را هم نداریم.

به هیمن علت است افراد و خانواده ها نسبت به شرایط خود که سخت درگیر و مشغول کار هستند ، برای سالمندان یا پدر و مادر خود پرستار استخدام میکنند.

دستمزد و حقوق پرستار سالمند در منزل بستگی به ساعات کاری پرستار و همچنین اوضاع و احوال و شرایط سالمند مورد نظر محاسبه میشود.

مثلا اگر سالمند سالم باشد و یک سری کار ها را بتواند انجام دهد ، حقوق پرستار کمتر محاسبه میشود اما اگر سالمند بیمار باشد و بیماری وی هم شرایط بدی داشته باشد و به خدمات تخصصی نیاز داشته باشد این حقوق بیشتر و نسبت به شرایط محاسبه میشود.

همچنین پرستاران مجموعه ما در شیفت های مختلف اعم از شبانه روزی ، ساعتی ، شبانه ، روزانه و همچنین روز های تعطیل آماده خدمت رسانی هستند که این شیفت ها و ساعات هم روی محاسبه هزینه و قیمت پرستار سالمند تاثیر گذار هستند.

 

موارد تاثیرگذار روی قیمت دستمزد پرستار سالمند

1 . بازه زمانی مراقبت از سالمند در منزل

بازه زمانی مراقبت از سالمند از مهم ترین عوامل موثر بر دستمزد پرستار در منزل می باشد.یک سالمند با توجه شرایطی که دارد ممکن است برای مدت چند سال و یا چند ماه به پرستار نیازمند باشد و وضعیت سلامت و جسمانی فرد سالمند از عوامل تعیین کننده این مدت زمان می باشد.

2 . خدمات متعددی که فردسالمند نیازمند به آن می باشد.

دسته اول : کارهایی که فرد سالمند به طور معمول در شبانه روز انجام می دهد.

دسته دوم : کارهای نگهداری ازسالمند

کارهایی که فرد سالمند به طور معمول در شبانه روز انجام می دهد خدمات مورد نیاز او می باشد که درجهت حفظ و بهبود سلامت فرد سالمند انجام می گیرد.

3 . نوع سرویس مورد نیاز شما که پرستار باید به فرد سالمند ارائه دهد.

مواردی مانند همراهی با سالمند و رسیدگی به کار های خانه و همچنین انجام مراقبت های شخصی از فرد سالم.

4 . موقعیت مکانی وفاصله محل زندگی خدمت گیرنده(سالمند)

این عامل خیلی مهم می باشد و می تواند بر میزان حقوق پرستاری از سالمند تاثیرگذار باشد زیرا موقعیت مکانی می تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت هر چیزی مانند هزینه وسیله نقلیه برای رفت و آمد وغیره داشته باشد و اگر محل زندگی فرد سالمند نسبت به مرکز شهر بسیار دور باشد هزینه های پرستار نیز افزایش می یابد و موجب می شود قیمت پرستاری از سالمند به طبع بیشتر شود. در چنین شرایطی ما به شما پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از پرستاران پاره وقت از پرستاران به صورت 24 ساعته کمک بگیرید که هزینه رفت و آمد در طول روز کاهش یابد و برای شما مقرون به صرفه تر باشد و یک مزیت دیگر این امر وجود همراهی به صورت 24 ساعته در کنار سالمند شما می باشد.

  • سحر بیاتی نیا
  • ۰
  • ۰


امروزه هر فردی ممکن است درگیرمشکلات بیماری باشد یا کسی را در خانواده ای خود داشته باشد که بیمار بوده و خانواده به خاطر بالا بودن هزینه های درمانی در بیمارستان، ترجیح می دهد که در خانه از وی مراقبت کند. انجام خدمات پرستاری در منزل از بیمار و مراقبت در منزل از فردی که به تنهایی نمی تواند کارهای شخصی خود را انجام دهد، برای همه افراد مقدور نیست.

مراکز مراقبت در منزل و پرستاری در منزل بسیاری پدید آمده است که می تواند به خانواده ها در این موارد کمک کند. چنین مراکزی حتی خدمات پرستاری از کودک و پرستاری از سالمند نیز ممکن است ارائه دهند. هزینه ای که شما به این مراکز بری انجام کاری که انجام می دهند، پرداخت می کنید بسیار کمتر از هزینه های پرستاری در بیمارستان هاست.

پرستار کیست؟

پرستار، فردی که در زمینه اصول علمی و مهارتهای حرفه‌ای مراقبت، درمان و آموزش بیماران تحصیل کرده و در آن مهارت داشته باشد. پرستار عضوی از تیم درمانی در بیمارستان ها و درمانگاه ها می باشد. در قدیم شاید داشتن تحصیلات دانشگاهی برای پرستار ضروری نبود ولی امروزه پرستاران باید مدرک معتبر دانشگاهی داشته باشند.

کار پرستار چیست؟

کار پرستار، کنترل وضعیت بیماران و مراقبت از آنان مطابق نظرات پزشکان است. او به بیماران و همراهانشان اطلاعات لازم را داده و آنها را در مورد نحوه برخورد با بیماری و مراقبت از بیمار راهنمایی می کند. البته این تنها بخشی از کار پرستار است.

پرستارانی که پست های مدیریتی و سرپرستی دارند، مسئولیت هایی از قبیل نظارت و کنترل کارهای گروه پرستاری، شناسایی و بررسی مشکلات بخش پرستاری و خدمات آنها و … را برعهده دارند.

 مهارت های پرستار

پرستار باید مهارت ارتباطی خوب، اخلاق مناسب، درک بالا و صبر زیادی داشته باشد. همچنین باید بتواند فشارهای کاری را تحمل کرده و آرامش خود را تحت هر شرایطی حفظ کند. باید دلسوز و مهربان بوده و با بیماران همدردی کند در مورد این مهارتها در مقاله دیگری به تفصیل بیشتر سخن گفته ایم.
 
ساعت کار پرستار

ساعت کار پرستار به صورت تمام وقت است. البته گاهی باید به صورت شیفتی در شبها و روزهای تعطیل هم سرکار باشد. محل کار او نیز در بیمارستان ها، کلینیک ها، سایر مراکز درمانی و گاهی مراکز نگهداری سالمندان و کودکان می باشد.شرایط محیط کار پرستاران با هم متفاوت است. به عنوان مثال پرستاری که در بخش کودکان بیمارستان کار می کند با پرستاری که در بخش اورژانس مشغول به کار است، بسیار متفاوت است.

اگر بخواهیم به فواید مهمی که خدمات پرستاری در منزل ارائه می دهد، اشاره کنیم می توان ارتقاء، حفظ و بهبود سلامت خانواده‌ها با درمان و پیشگیری و مراقبت‌های توانبخشی بیان کرد که همگی نتیجه ارائه تخصصی خدمات پرستاری در منزل و مراقبت در منزل است.

شرح وظایف :


       برنامه ریزی در زمینه های ارتقا ء کیفی و بهبودمستمر فعالیتهای ارائه خدمات به بیماران

      برنامه ریزی ماهیانه دفتر پرستاری و نظارت بر برنامهریزی ماهیانه پرسنل پرستاری بخشها

      جمع آوری برنامه های کشیک کلیه کارکنان بیمارستاندر دفتر پرستاری

      شرکت فعال در نهادهای سیاستگذاری و کمیته هایدرون سازمانی و پیگیری موارد پرستاری مطرح شده درکمیته ها

      گردآوری اطلاعات از مرکز شامل:

نمودار سازمانی مصوب، هدف، نوع فعالیت، گزارشاتماهیانه و سالیانه، گزارش پرونده های کارکنان،مصاحبه با کارکنان و ...

مددجویان: برحسب نوع بستری، نیاز مراقبتی، خدماتارائه شده و ...

منابع شامل: نیروی انسانی (پرستاران، بهیاران، کمکبهیاران، تکنسینها و کاردانهای اتاق عمل و هوشبری وسایر کادر وابسته)،ساختار فیزیکی،

امکانات و تجهیزات

      تعیین اهداف)کوتاه مدت، میان مدت، درازمدت( مبتنیبر نیازها جهت تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت و رفاهاجتماعی

     مددجو/ بیمار با توجه به خط مشی های مرکز مطبوع وپیشنهاد به مقامات ذیربط

      تعیین خط مشی و اتخاذ روشهای مناسب و تعیینجدول زمان بندی برای رسیدن به اهداف موردنظر

      برنامه ریزی جهت تشکیل و شرکت در کمیته هایخاص با شرح وظایف مدون (آموزشی، پژوهشی، کنترلعفونت و...)

      ارائه راهکار بهینه به مسئول و ایجاد شرایط مناسبجهت استفاده بهینه از منابع موجود به منظور دستیابی بهاهداف موردنظر

      برنامه ریزی مناسب جهت شرایط بحرانی واضطراری

      تدوین و اجرای برنامه های آموزشی به بیمار و خانوادهدر سطوح مختلف پیشگیری

      ایجاد هماهنگی و مشارکت فعال در برنامه ریزیهایبهداشتی، درمانی و توانبخشی مرکز

      جلب مشارکت تیم بهداشتی مرکز برای دستیابی بهاهداف

      ایجاد هماهنگی در برنامه های آموزشی بالینیدانشجویان گروههای پرستاری

مشارکت در تنظیم بودجه جهت فعالیتهای مرکز

      تعیین و پیشنهاد بودجه موردنیاز و اولویت بندی آنهاجهت اجرای برنامه های پرستاری

      مشارکت در طرحهای پژوهشی

      تلاش مستمر جهت کسب اطلاع از آخرین پدیده هایپرستاری و به کارگیری روشهای نوین پرستاری

      برنامه ریزی و پیشنهاد جهت پیشگیری از عفونت(کنترل عفونت)

      نظارت و ارزشیابی بر چگونگی اجرای برنامه هایکنترل عفونت

 

در واقع امروزه خدماتی مانند پرستاری در منزل ، پرستاری از کودک ، پرستاری از سالمند و مراقبت در منزل تبدیل به صنعتی جدید شده است که با ارائه خدمات مناسب، سلامتی را به خانواده ها بر میگرداند. هم چنین چون بیمار در فضای آرام منزل و در میان خانواده است، به شدت در روحیه و آرامش وی موثر است.

  • سحر بیاتی نیا
  • ۰
  • ۰

روشگاه‌های زنجیره‌ای مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها هستند که با یک نام برند محصولات گوناگون و متنوعی را با تخفیف‌ و فروش‌های ویژه در قالب حراجی به فروش می‌رسانند. این فروشگاه‌ها، امروزه با توجه به همین تخفیفات و تنوع محصولات،  مشتریان بسیار زیادی را به خود جلب کرده‌اند و اکثر افراد خریدهای روزانه و یا ماهانه خود را در این مجموعه‌ها انجام می‌دهند. اما برای خرید از آن‌ها نکاتی وجود دارد که در ادامه این مطلب، به بررسی نکات خرید از فروشگاه‎‌های زنجیره‌ای می‌پردازیم.

خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای

حتما شما هم این تجربه را داشته‌اید که با ورود به فروشگاه‌های بزرگ برای خرید کالاهای مورد نیاز خود و خانواده، جذب قفسه‌های خوش آب و رنگ و کالاهای متنوع با تخفیفات بسیار خوب داخل فروشگاه شده‌اید و وقتی پای صندوق فروشگاه رسید خرید را دریافت کردید، با دیدن رقم و هزینه‌های خود، از خرید پشیمان شده‌اید. خرید از این فروشگاه‌ها، علی‌رغم نداشتن مشکلات سوپرمارکت‌های کوچک، می‌تواند در صورت عدم مدیریت فرآیند خرید، فشار مالی بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. اما برای تجربه کردن یک خرید مناسب و بدون پشیمانی چه باید کرد؟ برای خرید ایده‌آل بهتر است با این نکات خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در ادامه بیان می‌شود، آشنایی داشته باشید.
نکات خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای

امروزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با توجه به تخفیفات و فروش‌های ویژه‌ای که دارند، مورد استقبال تمامی مردم قرار گرفته‌اند، اما قبل از مراجعه به آن‌ها، بهتر است با نکات خرید از فروشگاه‎‌های زنجیره‌ای آشنایی کامل داشته باشید.
لیست خرید داشته باشید

اولین نکته خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای که باید آن را رعایت کنید، تهیه کردن لیست خرید قبل از رفتن به فروشگاه است. برای این منظور بهتر است؛ در طول ماه، هر زمان که کمبود اقلام خوراکی و یا غیر خوراکی روبه‌رو شدید، آن را یادداشت کنید و تا پایان ماه لیست خود را تکمیل کنید. اگر با فروشگاهی که مد نظرتان است آشنایی کامل دارید، می‌تووانید محصولات مورد نظر خود را با توجه به چیدمان قفسه‌های آن، دسته‌بندی کنید، اینگونه در زمان خرید هم می‌توانید صرفه‌جویی کنید.

استفاده از چرخ‌دستی یا سبد‌های خرد کوچک

توجه داشته باشید که وسعت فروشگاه‌ها بسیار زیاد است و بدون چرخ دستی نمی‌توانید به راحتی محصولات مورد نظ خود را حمل کنید. در همان ابتدای ورود به فروشگاه، می‌توانید چرخ‌دستی را انتخاب کنید و محصولات خود را به راحتی و بدون آسیب‌دیدگی حمل کنید.

اگر قصد خرید محصولات زیادی را ندارید می‌توانید از سبدهای کوچکی که در ابتدای ورود به فروشگاه قرار دارد استفاده کنید.
اولویت‌بندی در خرید

اگر در لیست خرید خود محصولات غیر خوراکی و یا بهداشتی دارید، بهتر است قبل از خرید اقلام خوراکی، برای خرید آن‌ها اقدام کنید. اقلام خوراکی، مخصوصا محصولاتی که باید در یخچال نگهداری شوند، را در آخر خرید کنید، زیرا با توجه به مدت زمانی که شما در فروشگاه، در حل گشت و گذار هستید و مدت زمان برگشت تا منزل، احتمال خراب شدن برخی از این مواد غذایی وجود دارد.
با کودکان خود به فروشگاه نروید

یکی دیگر از نکات خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای که شاید خیلی‌ها به آن دقت نکنند، همراه نکردن کودکان خردسال با خود است. ترجیها بهتر است کودکان را با خود به فروشگاه‌ها نبرید، زیرا با توجه به طولانی بودن مدت زمان خرید آن‌‌ها کلافه می‌شوند و به شما اجازه نمی‌دهند برای خرید تمرکز کنید و همچنین با دیدن خوراکی‌های رنگارنگ در فروشگاه‌ها، ممکن است شما را وادار به خرید اقلام غیر ضروری کنند که در اکثر مواقع هم شما برای آرام کردن آن‌‌ها مجبورید خوراکی‌های مد نظرشان را بخرید.
مدیریت خرید

دقت داشته باشید که باید احساس لذت از خرید خود را مدیریت کنید، این حس می‌تواند به شدت شما را به سمت خرید اقلامی که نیاز ندارید سوق دهد و بار مالی مضاعفی را نصیبتان کند. همچنین قبل از رفتن به سمت صندوق برای حساب کردن، بار دیگر لیست خرید خود را چک کنید تا چیزی از قلم نیفتاده باشد. به تخفیف‌ها توجه زیادی نکنید، وجود تخیفیف دلیلی مناسبی برای خرید نیست، بهتر است با توجه به لیستی که قبل از مراجعه به فروشگاه تهیه کرده‌اید خریدهای خود را انجام دهید.
پس از حساب کردن قبض خرید خود را با محصولات مطابقت دهید

یکی دیگر از نکات خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای این است که پس از خرید، حتما لازم است تا فاکتور خرید خود را با محصولات خریداری شده، مطابقت دهید و اگر در صورتی که چیزی کم و زیاد شده بود به کارمند مربوطه مراجعه کنید. فاکتور خود را حتما نگهدارید و در منزل بار دیگر محصولات را بررسی کنید، دقت داشته باشید اگر در خانه متوجه کم یا زیاد بودن اقلام خریداری شده، شدید برای مراجعه مجدد به فروشگاه حتما باید فاکتور خرید را به همراه داشته باشید.
ایام هفته را برای خرید انتخاب کنید

روزهای تعطیل و یا حتی قبل از تعطیلی، اصلا برای خرید رفتن مناسب نمی‌باشد، زیرا فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این روز‌های با ازدحام زیاد مشتریان همراه هستند و ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید.
برای خرید یک یا دو قلم کالا به این فروشگاه‌ها مراجعه نکنید

با این که فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای خرید انواع محصولات بسیار مناسب هستند، اما بهتر است برای خرید برای خرید یک یا دو محصول به این فروشگاه‌ها مراجعه نکنید، زیرا صف‌های طولانی پتی صندوق‌ها ممکن است شما را از خریدتان پشیمان کند.

انتخاب فروشگاه مناسب

یکی دیگر از نکات خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، انتخاب فروشگاه مناسب است. تمامی مجموعه‌های فروشگاهی با تخفیف‌های بسیار بالای خود معروف هستند، اما تمامی آن‌ها تنوع محصول بالایی ندارند، به طور مثال ممکن است شما در لیست خریدتان نیاز به مرغ و یا گوشت داشته باشید اما فروشگاه انتخابی شما این اقلام را نداشته باشد و برای خرید آن‌ها مجبور شوید به فروشگاه دیگری مراجعه کنید که این موضوع، می‌تواند وقت شما را هدر دهد. پس بهتر است فروشگاهی را انتخاب کنید که علاوه بر تخفیفات مناسب، تنوع محصولات بالایی نیز داشته باشد.
خرید به صورت بسته‌بندی یا فله

یکی از سوالاتی که ممکن است در هنگام خرید برای شما به وجود بیاید، این است که به طور مثال حبوبات را فله‌ای خریداری کنیم یا بسته‌ای؟ باید توجه داشته باشید که بسته‌‌ها اکثرا 700 گرمی هستند، در حالی که شاید تا به حال فکر می‌کردید این بسته‌ها یک کیلویی هستند، اما بهتر است بدانید که حبوبات بسته‌بندی شده تقریبا دو برابر فله قیمت دارند.
از زمان غافل شوید

یکی دیگر از نکات خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای که شاید خیلی‌ها به آن دقت نکنند، دقت به ساعت است. زمانی که در این فروشگاه‌ها هستیم خیلی اوقات ممکن است به چشم‌مان نیاید و چون اکثر این فروشگاه‌ها پنجره‌ای به بیرون ندارند و نور داخل‌ آن همیشه ثابت است، مشتریان داخل متوجه غروب آفتاب یا تاریک شدن هوا نمی‎شوند، همچنین اکثر فروشگاه‌ها ساعت را در جلوی دید مشتریان نمی‌زارند تا مشتریان به راحتی و بدون توجه به ساعت خرید خود را انجام دهند. اما اگر می‌خواهید در زمان خرید خود صرفه‌جویی کنید، بهتر است قبل از مراجعه به فروشگاه برنامه مشخصی برای آن داشته باشید.
برنامه منظمی برای خرید خود داشته باشید

همان اول که وارد فروشگاه می‌شوید بهتر است برنامهای برای خرید خود داشته باشید و از راه رفتن بی فایده که تنها باعث هدر رفتن زمان و خسته شدن شما می‌شود، جلوگیری کنید. برای این کار می‌توانید، اگر آشنایی با فروشگاه دارید، لیست خود را بر اساس قفسه‌ها و اولویت‌های خود دسته‌بندی کنید.
جای مانور هم برای خودتان بگذارید

با اینکه بهتر است همیشه متناسب با نیازها و لیست خود خرید را انجام دهیم، اما باید پذیرفت که آشنایی با کالاهای جدید هم همیشه بد نیست. ممکن است کالایی ببینیم که به نظرمان مفید باشد، لازم نیست همیشه جلوی این تمایل را بگیرد و مقاومت کنید، اما باید حدی را برایش قرار دهید و آن را رعایت کنید. به طور مثال هر بار برای خودتان حد قیمتی را مشخص کنید و تا آن میزان کالای جدید خریداری کنید.
تخصص فروشگاه‌ زنجیره ای  سورنا

از آنجایی که امروزه در هر محله و خیابانی یک فروشگاه زنجیره‌ای برپا شده، بسیاری از افراد تصور می‌کنند این فروشگاه‌ها آثار مخربی بر روی مغازه‌های کوچک دارد، باعث نابودی برخی از کسب و کارها می‌شود در صورتی که اینگونه نیست. در ادامه در مورد دلایل این امر و فرصت‌های شغلی متعددی که اینگونه فروشگاه‌ها به وجود آورده‌اند بیشتر صحبت شده است.
تأثیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر اشتغال‌زایی چیست؟

همانگونه که اشاره شد در ابتدای امر تصور می‌شود تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث نابودی بسیاری از مشاغل محلی می‌شود، در صورتی که تحقیقات بازار ثابت کرده است که اینگونه نیست. در واقع یکی از بزرگترین مزایای فروشگاه‌های زنجیره‌ای در یک شهر به وجود آوردن فرصت‌های شغلی متنوع و متعددی است. در اصل فرصت‌های شغلی موجود در یک فروشگاه زنجیره‌ای طیف وسیعی از نیازهای افراد برای کارها را پوشش خواهد داد و به همین دلیل تأثیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر اشتغال‌زایی غیرقابل انکار خواهد بود.

 هر فردی دارای تخصص‌های مختلف با سطح سواد متنوع می‌تواند در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استخدام شود و این امر کاملاً ملموس است. البته در هر فرصت شغلی شرایط حداقلی مطرح است که برای به دست آوردن آن باید اقدام کرد. برای روشن‌تر شدن این موضوع در ادامه فرصت‌های شغلی که ممکن است در یک فروشگاه‌ زنجیره‌ای باشد را بررسی کرده‌ایم.
فرصت‌های شغلی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

یکی از مهمترین موارد تأثیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر اشتغال‌زایی که غیرقابل انکار است ایجاد 16 میلیون فرصت شغلی در سال به صورت مستقیم و غیرمستقیم است. هنگام بررسی گزینه‌های شغلی در اینگونه فروشگاه‌ها، مهم است که موقعیت‌هایی را انتخاب کنید که برای شرایط، منافع و موقعیت شما مناسب باشد. بهترین شغل برای یک نفر ممکن است مناسب شخص دیگری نباشد. این امر به مهارت‌ها و علایق شما و آنچه می‌خواهید از کار خود بدست آورید بستگی دارد.

به عنوان مثال‌، موقعیت شغلی صندوقدار اغلب کم درآمد است اما ممکن است به شما اجازه دهند برای ایجاد یک برنامه انعطاف‌پذیر در زندگی دست شما باز باشد. در واقع به همین دلیل تعداد زیاد کارمندان در اینگونه فروشگاه‌ها مشغول به کار هستند و فرصت‌های زیادی برای پیشرفت شغلی وجود دارد. انواع موقعیت‌های شغلی برای این افراد وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:
مشاوران زیبایی

شاید جالب باشد بدانید که مشاوران زیبایی با پیشخوان‌های لوازم آرایشی در مراکز خرده فروشی فرصت‌ زیادی برای اشتغال دارند. این افراد با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند و به فروش کمک می‌کنند و حقوق ثابت دارند. برخی دیگر نیز ممکن است به طور مستقل و نماینده برندها کار کنند. در اصل اسخدام این افراد نشان می‌دهد که تأثیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر اشتغال‌زایی فقط محدود به حیطه خاصی چون فروش و امور مالی نبوده و در بخش زیبایی و بهداشت پوست و مو نیز این تأثیرات قابل مشاهده خواهد بود. دوره دیدن کوتاه مدت در این زمینه و یا داشتن دانش کافی امکان استخدام برای انجام این کار فرصت شغلی مناسبی در یک فروشگاه زنجیره‌ای را فراهم می‌کند.
فرصت‌های شغلی مربوط به تجارت آنلاین و آی تی

از آنجایی که بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره به فروش آنلاین و تجارت الکترونیک روی آورده‌اند، تأثیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر اشتغال‌زایی در این بخش بسیار محسوس است. در واقع علاوه بر اینکه برای راه‌اندازی سایت و اپلیکیشن به طراحان و متخصصین این امر نیاز است. باید کارمندانی را برای بخش آی تی استخدام کرد که وظیفه به روز کردن سایت و نگهداری از آن را برعهده داشته باشند.

همچنین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های این فروشگاه‌ها به طراحان گرافیست، افراد فعال در زمینه سئو، تولید محتوا و مواردی از این دست نیاز دارند. برای همین می‌توان گفت که در بخش آی تی فرصت‌های شغلی فراوانی را فراهم می‌آورد که تخصص‌ها و مهارتهای زیادی را پوشش می‌دهد . مسئولیت‌ها در این بخش علاوه بر موارد گفته شده ممکن است شامل پشتیبانی سخت افزاری، پشتیبانی نرم‌افزاری، بخش موبایل، پیام رسانی، دیتا اینتری و سرور دانست.
قصابی و بخش پروتئینی

شاید جالب باشد بدانید که تأثیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر اشتغال‌زایی مطلقاً منفی نبوده و مشاغلی مانند قصابی محلی و فروشگاه‌های پروتئینی از بین نخواهد رفت. بلکه تعداد افراد زیادی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای فروش و تمیز و قطعه کردن گوشت، مرغ و ماهی را برعهده دارند و در این زمینه شاغل هستند. این افراد وظیفه چک کردن موجودی کالا و پردازش سفارشات را برعهده دارند. این افراد به دلیل اینکه کارشان به صورت یدی است باید ساعات کاری، توان و شرایط خود را پذیرش شغل و مشغول شدن در این غرفه‌ها مدنظر داشته باشند.
 صندوقداری

صندوقداری الزام به آموزش خاص و رسمی ندارد و در طی کار آموزش‌های لازم به فرد داده می‌شود، شما می‌توانید در اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای فرصت شغلی اینگونه را به راحتی به دست بیاورید. تأثیر فروشگاه‌ زنجیره‌ای سورنا بر اشتغال‌زایی در این بخش بسیار محسوس است و برای همین افراد زیادی با سطح سواد مختلف و در سنین مختلف برای صندوقداری تقاضای استخدام می‌کنند. این فرصت شغلی در فروشگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌های مواد غذایی، پمپ بنزین‌ها و سایر موسسات خرده فروشی در دسترس است. تخصیص بیمه به صندوقدار و برخورداری از برنامه کاری منعطف از ویژگی‌های این شغل در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به شمار می‌رود.

همراهی با خانواده

با تمامی این اوصاف نمی‌توان لذت خرید رفتن با خانواده را نادیده گرفت، خیلی از افراد خرید را یک سرگرمی می‌داند و اگر شما هم جز افرادی هستید که از خرید لذت می‌برید، بهتر است این لذت را با خانواده خود به اشتراک بگذارید. اما اگر تنها هدفتان خرید کردن است می‌توانید تنهایی نیز این کار را انجام دهید.

  • سحر بیاتی نیا
  • ۰
  • ۰

 

 ویروس کرونا چیست؟
ویروسهای کرونا خانواده بزرگی از ویروسها هستند که میتوانند حیوانات و انسانها را بیمار کنند. تعداد زیادی از ویروسهای کرونا که تاکنون شناخته شده اند، موجب ابتلا به طیفی از عفونتهای دستگاه تنفسی در انسانها میشوند. که از سرماخوردگی تا ابتلا به بیماریهای شدیدتری مثل سندروم تنفسی خاورمیانه مرس- MERS  و سندروم تنفسی حاد سارس- SARS  متغیر هستند. ویروس کرونایی که به تازگی کشف شده است عامل ابتلا به بیماری کووید- 19 است.

 

اولین و مهمترین علامت ابتلا به بیماری کرونا چیست؟

این بیماری عمدتا با لرز، بدن درد، گلودرد و سرفه ی خشک با یا بدون تب بروز می یابد. تعدادی از بیماران نیز علائمی مانند اسهال، درد شکم، سردرد، تعریق، گرفتگی بینی و آبریزش بینی دارند همچنین در برخی از بیماران فقط تب و خستگی خفیف وغیره بروز پیدا می کند. بیمارانی که این بیماری در آنها شدت می یابد، دچار مشکل تنفسی و تنگی نفس می شوند. لازم به ذکر است در برخی از بیماران ممکن است از دست دادن حس بویایی و چشایی اتفاق افتاده که پس از یک تا دو هفته بهبود یابد.

تست کرونا در منزل متخصص پزشکی

سرویس تخصصی تست کرونا اسنپ دکتر با هدف دسترسی راحت‌تر افراد راه‌اندازی شده ‌است. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن و سایت اسنپ دکتر نسبت به رزرو تست کرونا اقدام کنید. این تست توسط مراکز و آزمایشگاه‌های تخصصی، معتبر و مورد اعتماد و با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، در منزل یا محل کار شما انجام می‌شود. پاسخ تست کرونا در کمتر از ۴۸ ساعت از طریق اسنپ دکتر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

هنگام بروز علائم، مراجعه زودرس به پزشک چه اهمیتی دارد؟

تشخیص سریعتر بیماری باعث می شود که هم فرد مبتلا کمتر باعث انتقال آن در جامعه شود وهمچنین توجه بیشتر به علائم هشدار و شروع سریعتر درمان شانس بهبودی را افزایش دهد. باید توجه داشت که در شرایط همه گیری یک ویروس، میبایست اولین شک ابتلا به همان ویروس باشد. 

 

ما از متخصصان خود درخواست کرده‌ایم حقایقی را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم به کمک آنها به سؤالات عمده‌ای که والدین می‌پرسند پاسخ دهیم. در ادامه، اطلاعاتی درباره این ویروس، کارهایی که باید برای پیشگیری از سرایت هر چه بیشتر آن انجام داد و نحوه حفاظت از خود دربرابر خطر آلوده شدن ارائه شده است.

ویروس‌های کرونا چه هستند؟

ویروس‌های کرونا گروه بزرگی از ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را آلوده کنند و باعث بروز ناراحتی‌های تنفسی شوند؛ این ناراحتی‌ها ممکن است به اندازه سرماخوردگی خفیف یا به اندازه ذات الریه شدید باشند. در موارد نادر، ویروس‌های کرونای حیوانی، انسان‌ها را آلوده می‌کنند و سپس بین آنها سرایت پیدا می‌کنند. شاید ویروس SARS (نشانگان تنفسی حاد) در سال 2002 الی 2003 را به خاطر بیاورید؛ این ویروس نمونه‌ای از ویروس کرونا بود که از حیوانات به انسان‌منتقل شد. یکی دیگر از موارد مهم و جدیدتر نژاد ویروس‌کرونا، MERS (نشانگان تنفسی خاورمیانه) نام دارد که در سال 2012 در خاورمیانه کشف شد و به گفته دانشمندان این ویروس ابتدا از شتر به انسان انتقال پیدا کرده است.
ویروس کرونا چگونه سرایت پیدا می‌کند؟ منبع معتبر مقاله

در انسان، این ویروس عمدتاً از طریق تماس مستقیم با فرد بیمار سرایت پیدا می‌کند. این ویروس همچنین می‌تواند از طریق لمس سطح آلوده و سپس لمس دهان، بینی یا چشم‌ها سرایت پیدا کند، اگرچه گمان می‌رود این شیوۀ اصلی سرایت ویروس نباشد.
مردم چگونه می‌توانند از سرایت این بیماری پیشگیری کنند؟

 اگر تب نداشته باشیم کرونا نداریم؟

تب یکی از اصلیترین علائم کووید- 19 است اما همان طور که بارها محققان هشدار دادند امکان درگیری با این بیماری به شکل بدون علامت وجود دارد، پس افراد میتوانند تب نداشته باشند اما به کروناویروس مبتلا شوند.


علائم بالینی کرونا در پوست چیست؟
مهمترین علائم کرونا در پوست ضایعاتی شبیه به کهیر، بیماریهای ویروسی و آبله مرغان است. وجود تب در افراد مهم است؛ یعنی اگر فردی به مراکز درمانی مراجعه کند و دارای تب باشد و علائم پوستی داشته باشد، باید به کرونا فکر کند. اگر فرد تب نداشته باشد اما علائم پوستی داشته باشد شاید خیلی مهم نبوده و مربوط به کرونا
نباشد.


 در چه افرادی باید احتیاطات (فاصله، ماسک و ...) را در نظر گرفت؟

با توجه به وجود دوره کمون 2 تا 11 روزه و قابلیت انتقال ویروس در این دوران و حتی پس از آن، می بایست مراودات اجتماعی کاهش یافته و نسبت به همه افراد استفاده از ماسک و سایر توصیه های احتیاطی و بهداشتی در نظر گرفته شود.


کرونا در چه شرایطی خطر آسیب جدی و مرگ دارد؟

با توجه به شرایط بدنی متفاوت در افراد مختلف، می تواند از علائم یک سرماخوردگی ساده تا علائم شدید و خطر مرگ را برای همه افراد و طیف های سنی در بر داشته باشد. این علائم معمولا خفیف هستند و شروع آنها تدریجی است. همچنین میزان ورود اولیه ویروس به بدن تاثیر بسزایی در شدت علائم دارد. همین امر اهمیت زدن ماسک و رعایت اصول پیشگرانه را در جهت کاهش مرگ و میر می رساند. برخی از افراد مبتلا ممکن است هیچ یک از علائم بیماری را تجربه نکرده و احساس ناخوشی نکنند. به هر حال در سالمندان، افرادی که بیماریهای زمینهای مثل فشار خون بالا، دیابت، بیماریهای قلبی، نقص ایمنی، سابقه بدخیمی، BMI بالا و ... دارند، احتمال وخامت بیماری بیشتر است.


چه کسانی به کرونا مبتلا نمی شوند؟
هیچ فردی از پیش دربرابر بیماری کرونا ( COVID- 19 ) مصون نیست. بر خلاف تصور عموم، احتمال ابتلا به این بیماری در کودکان نیز وجود دارد اما در اغلب موارد علائم بیماری در کودکان خفیف است. عوارض جدی این بیماری عمدتاً در افراد مسن و یا افراد با سابقه بیماریهای زمینهای میتواند رخ دهد.

 

«مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری» (CDC) اقدامات بهداشتی خوبی ازجمله این موارد را توصیه می‌کند: شستشوی مکرر دست، مصرف مایعات، سرفه کردن در قسمت داخلی آرنج یا دستمال کاغذی و ماندن در خانه در صورت احساس بیماری. به‌علاوه، توصیه می‌کنیم که حتی اگر بیمار نیستید در خانه بمانید، مگر اینکه واقعاً لازم باشد بیرون بروید، و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنید (حداقل شش فوت یا حدود دو متر از دیگران فاصله بگیرید) و ماسکی بپوشید که دهان و بینی شما را بپوشاند.

راه اصلی انتشار این بیماری، از طریق قطره های تنفسی است که با سرفههای فرد مبتلا در محیط پخش میشود.احتمال ابتلا به کووید- 19 از طریق تماس با فردی که هیچ علائمی ندارد، کم است. البته، بسیاری از مبتلایان به کووید- 19 ، به ویژه در مراحل ابتدایی بیماری، علائم خفیف دارند. به هر حال توصیه به رعایت نکات بهداشتی در برخورد با همه افراد جامعه توصیه می گردد.


علائم بیماری ویروس کرونای جدید (کووید-19) چیست؟

موارد زیر علائم ویروس کرونای جدید هستند:

تب یا لرز

سردرد

سرفه، گلودرد، انسداد بینی یا آبریزش بینی

از دست دادن ناگهانی حس چشایی یا بویایی

تنگی نفس یا مشکل در تنفس

حالت تهوع، استفراغ یا اسهال

سرگیجه، یا درد عضلات یا بدن
آیا کووید-19 قابل درمان است؟

هیچ واکسنی وجود ندارد و از آنجایی که ویروس است، آنتی‌بیوتیک‌ها هم روی آن تأثیری ندارند. ارائه‌دهندگان مراقبت بهداشتی بدون اینکه درمان خاصی وجود داشته باشد، عموماً اقدام به معالجه علائم و ایجاد احساس راحتی بیشتر در بیمار می‌کنند.

  • سحر بیاتی نیا
  • ۰
  • ۰

در دنیای امروز فروشگاه‌های زنجیره‌ای نقشی اساسی در زنجیره توزیع و فروش کالا دارند. این فروشگاه‌ها با ایجاد محیط‌هایی مدرن، گردآوری کالاهای متنوع و ارائه خدمات گوناگون، تجربه خریدی راحت و سریع را برای مشتریان فراهم کرده‌اند. با توجه به توسعه روزافزون این فروشگاه‌ها، ترسیم آینده این صنعت، هم برای مدیران و هم مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است.

ترسیم آینده فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تنها با توجه به سمت و سوی صنعت خرده‌فروشی و رشد روزافزون استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه سفارش و خرید کالاها ممکن است. در مطلب پیش رو برخی از ملزومات فروشگاه‌های زنجیره‌ای آینده را که از سوی متخصصان روز دنیا ارائه شده است مطالعه می‌کنیم.
سفارشی سازی کالاها

یکی از امکانات فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آینده، فراهم آوردن امکان سفارشی‌سازی برخی کالاها است. این فروشگاه‌ها به طور فزاینده‌ای به مکان‌هایی تبدیل می‌شوند که ما از آنها، نه فقط برای انتخاب کالاها بلکه برای طراحی و سفارش ساخت کالاهایی خاص با کمک متخصصان بازدید می‌کنیم. خواه سفارشی‌سازی کت و شلوار باشد، یا سفارش ساخت رایانه‌ای با امکانات سخت‌افزاری ویژه، یا طراحی یک دوچرخه ورزشی خاص. بنابر اصل سفارشی‌سازی، تجربه‌های فردی بی‌نظیری برای مشتریان ایجاد خواهد شد.

رقابت حرفه ای در فروشگاه‌ زنجیره ای خوب

با وجود فروشگاه‌های آنلاین بزرگی که تقریباً هر چیزی را که می‌خواهیم در مدت‌زمان یک یا دو روز برای مشتریان خود ارسال می‌کنند، وابستگی ما به فروشگاه‌های فیزیکی برای توزیع کالا به سرعت در حال کاهش است. بدین‌ترتیب، برندهای تجاری چاره‌ای ندارند جز اینکه، توجه روزافزون را به مکان‌های تجارتی خود با امکان ارائه کالا و خدمات و ایجاد ارتباط موثر و متفاوت با مشتریان متمرکز کنند.

برای مثال، خرده‌فروش کالاهای ورزشی کانادایی با نام Sport Check اخیراً از یک فروشگاه مفهومی رونمایی کرده‌ است که شاید بتوان آن را یک شهربازی بزرگسالان برای علاقمندان به ورزش دانست. مرکزی که ارائه مستقیم کالا را با ارائه خدمات و دانش مورد نیاز به کمک انواع رسانه‌ها و فناوری‌ها همراه کرده است. بنابراین در دنیایی که هر روزه، مشتریان به سمت خرید آنلاین مهاجرت می‌‎کنند، فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید مفهوم خرید را از یک معامله، به یک فعالیت جالب، نو و هیجان‌انگیز در زندگی تبدیل کنند.
مشتری فقط خریدار کالا نیست

در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آینده، هدف از خرده فروشی فقط تبدیل هر مشتری به خریدار کالا نخواهد بود، بلکه جایگاه یک مشتری باید به جایگاه طرفدار و مبلغ برندهای تجاری ارتقا یابد. مشتری‌ای که با آگاهی مناسبی که در فرایند خرید از کالای مورد نظر پیدا کرده‌است، همچون مبلغی برای برند تجاری عمل کند.

بدین‌ترتیب فروشگاه‌های زنجیره باید بتوانند صرفنظر از شیوه سفارش و خرید کالا از سوی مشتری، از آنلاین، فروشگاهی یا موبایل، زیرساخت مناسب و مطبوع را برای شروع یک رابطه گفتگویی با مشتریان فراهم سازند، و فروشگاه نیز طی این روند، همچون مرکز ثقل احساسی برای نام‌های تجاری باشد.
افراد کمتر و عملکرد بیشتر

به دلیل رقابت روزافزون با فروشگاه‌های آنلاین، درآینده پیش رو، برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای چاره‌ای جز اتوماسیون کامل محیط‌های فروش باقی نمی‌ماند. هم‌اکنون فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای در دنیا از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت، همین روند را انتخاب کرده‌اند.

در دیگر بخش‌های بازار صنعت و تجارت نیز، بازرگانان سطح بالا، متصدیان سهام، پیشخوان موجودی کالا و حتا صندوق‌داران، با فناوری‌ها و سیستم‌های پیشرفته اتوماسیون جایگزین می‌شوند. در مقابل متصدیان فروش همچون سفیرانی از برندهای تجاری مختلف عمل می‌کنند و کارایی متفاوتی نسبت به گذشته خواهند داشت.
وقفه کمتر و تبادل بیشتر

آینده‌نگران زمینه فروش کالا معتقدند رویه فعلی خرده‌فروشان برای درخواست اطلاعات شخصی مشتریان، رویه‌ای کند است و می‌تواند باعث نارضایتی آنان شود. پیشنهاد این کارشناسان، انتقال کمتر اطلاعات مربوط به حریم خصوصی مشتری، و انتقال بیشتر اطلاعاتی است که باعث کسب اعتماد آنان از طریق عملکرد مناسب شده است.
اهمیت بروزرسانی در آینده فروشگاه‌های زنجیره‌ای

عموم مصرف‌کنندگان، و به ویژه مصرف‌کنندگان جوان اشتهای سیری‌ناپذیری برای کالاها، خدمات و برندهای جدید دارند. به همین دلیل، فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید با عطش بروزرسانی در سلیقه مشتریان، همگام باشند و مراکز خرید به درب چرخشی برای مارک‌ها و مفاهیم جدید مبدل شوند.
توجه ویژه به محصولات غذایی

از آنجا که خرده‌فروشان آنلاین بیشتر توجه خود را بر روی محصولات غیرغذایی متمرکز می‌کنند، فزوشگاه‌های زنجیره‌ای باید بتوانند در این زمینه بسیار قوی ظاهر شوند. وجود انواع غرفه‌های مربوط به صنایع غذایی، ایجاد غرفه‌هایی برای ارتباط با مشتریان و آموزش به آنها و ارائه اطلاعات لازم به مشتریان درباره مسائل بهداشتی و چشم‌اندازهای صنایع غذایی از ملزومات عملکرد مناسب در این زمینه است.

ترکیب فعالیت‌های گوناگون

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند مفهوم هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال تجربه تغییری اساسی است. به طوری که می‌توان گفت با انقلابی در این حوزه مواجهیم. برخی از این کارشناسان معتقدند مفهوم هایپرمارکت به عنوان یک مدل اقتصادی که تنها مبتنی بر مصرف انبوه باشد، از بین خواهد رفت. از یک سو باید اشتغال فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای به عنوان تامین‌کننده‌گان بزرگ مواد غذایی، بر اساس ارزش‌های جدیدی که برای مصرف‌کننده‌گان اهمیت یافته تعریف شود و از سوی دیگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای آینده باید ترکیبی از فعالیت‌های مسکونی، اقتصادی، توریستی و اجتماعی را به طور همزمان دربرگیرند و دنبال کنند.
موقعیت جغرافیایی و مسایل زیست ‌محیطی

امروزه بخش قابل توجهی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به نقاط پرجمعیت شهری اختصاص دارد. با این وجود مکان‌هایی در مناطق نیمه‌شهری گزینه‌ای مناسب برای هایپر مارکت‌ها خواهند بود. این مراکز در چنین موقعیت‌های جغرافیایی، با امکانات رفاهی و تفریحی ویژه و استفاده از مزایای زیست محیطی خود، همچون مناطق ویژه اقتصادی و مراکز گردشگری عمل خواهند کرد. البته در چنین مواردی به طور خاص باید موانع رفت و آمد مشتریان با ارائه پارکینگ‌های بزرگ یا طبقاتی و خطوط تاکسیرانی برطرف شود.

همچنین از سقف هایپرمارکت‌ها می‌توان برای نصب صفحه‌های خورشیدی و ایجاد باغچه‌هایی استفاده کرد که به عنوان بخشی از پاسخ ما به بحران آب و هوا محسوب می‌شوند.

به دلیل تاثیر ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در زندگی روزمره مردم، از نقش این مراکز خرید، می‌توان به عنوان نقاط عطف در پروژه‌های شهری نیز بهره برد. به طوری که به کمک آنها می‌توان از گسترش شهرها و تمرکز بیش از حد جمعیت جلوگیری کرد.. بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها در نزدیکی شهرها دارای زمین‌های وسیعی هستند که می‌توانند با همکاری خود آن‌ها در پروژه های شهری جای بگیرند.
ایجاد فروشگاه‌های آنلاین برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای

سالهاست حرکت به سمت خرید آنلاین بر روند خرده‌فروشی در شکل‌های گوناگون آن مسلط است. اما در دنیای معاصر و با تجربه دنیای پساکرونا ایجاد فروشگاه‌های آنلاین نیز برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای به یک امر حیاتی مبدل شده است. برای این کار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید اشکال جدیدی از اتوماسیون را تجربه کنند. همچنین امکان پرداخت به طور خودکار از طریق تلفن هوشمند، چه در فردشگاه‌های آنلاین و چه در فروشگاه‌های فیزیکی از امکانات فروشگاه‎‌های زنجیره‌ای در آینده خواهد بود.
القای تجربه به مشتریان

فروشگاه‌ زنجیره‌ای سورنا در آینده باید دانش خود را به مشتریان القا کنند و تجربه کلی آنها را بهبود بخشند. برای مثال در بخش مواد غذایی، این به روزرسانی‌ها می‌‍تواند شامل ارائه غذاهای تازه، غذاهای فورتکورت، مناطق غذایی و کلاس‌های آشپزی برتر باشد. هر یک از این ویژگی‌ها باید با مشاوره متخصص ترکیب شود. البته این فعالیت‌ها نیاز به هزینه‌های بیشتر دارند که برای تأمین اعتبار این سرمایه گذاری، فروشگاه‌ها باید از فناوری‌های مدرن اتوماسیون استفاده کنند که کارکنان را از انجام کارهای معمول آزاد می‌کند. این ساعات آزاد شده را می توان در فعالیت‌هایی سرمایه‌گذاری کرد که ارزش بیشتری برای مشتری ایجاد می‌کنند.
برچسب‌های دیجیتال و تعامل آنلاین با مشتریان

امروزه برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح دنیا از برچسب‌های الکترونیکی بروز شده و خودکار برای قفسه‌های خرید استفاده می‌کنند که این امر باعث صرفه‌جویی در جایگزینی برچسب‌های کاغذی می‌شود. برچسب‌های الکترونیکی همچنین می‌توانند قیمت‌گذاری پویا را برای تخفیف محصولات بیش از حد انبار یا محصولاتی که به تاریخ انقضا نزدیک شده‌اند، تسهیل کنند.

درآینده همچنین تلفن‌های هوشمند مشتریان ممکن است قیمت‌های شخصی‌شده را نشان دهند. انجام این کار برای فروشگاه‌ها این امکان را فراهم می‌کند که پیشنهادات سفارشی ارائه دهند که مشخصات مشتری، سابقه خرید و موقعیت فعلی فروشگاه را در نظر می‌گیرد. بنابراین تعامل با مشتریان چه در فروشگاه‌ها و چه به صورت آنلاین کاملاً فردی و شخصی‌سازی‌شده خواهد شد.
سخن پایانی

گسترش فرهنگ خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث شده تا دنیای فروشگاه‌های زنجیره‌ای سورنا به فراسوی مرزهای خود برسد و آغاز عصری جدید را رقم بزند. آگاهی از سمت و سوی چنین دنیایی برای سرمایه‌گذاران و مدیران این فروشگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع مبتنی بر این دوراندیشی‌ها است که مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند، به کمک کارمندان خود امکان تجربه‌ای لذت‌بخش از خرید را برای مشتریان ایجاد کنند.

  • سحر بیاتی نیا
  • ۰
  • ۰

 

اگر علاقمند به علوم طبیعی و طبابت هستید و می خواهید به مردم کمک کنید، این حرفه می تواند برای شما ایده آل باشد. پزشک بیماران را ویزیت کرده، بیماری و عفونت را تشخیص داده و درمان می کند. یک پزشک باید دلسوز و مسولیت پذیر باشد. نیاز است که به افراد آرامش داده و اعتماد آنها را بدست آورد. برخی از آنها همچون پزشکان جراح باید تحت فشار کار کنند و تصمیمات سریع بگیرند.

بنابر تعریف پزشک در ویکی پدیا : پزشک (به معنای دور کننده درد و بیماری) یا دکتر (در اصطلاح رایج) در دانش پزشکی کسی است که به حرفهٔ پزشکی  یا طبابت، که برگرداندن سلامت انسان به وسیلهٔ مصاحبه با بیمار، مطالعه، تشخیص و درمان بیماری یا آسیب دیدگی می‌باشد، می‌پردازد. این معمولاً به دانش کافی آکادمیک مانند آناتومی، فاماکولوژی ، فیزیولوژی و شناخت بیماری‌ها و درمان آن‌ها نیاز دارد.

شما به عنوان یک پزشک در صورت حضور در بیمارستان یا درمانگاه، اغلب در گروهی کار می کنید که شامل پرستاران، مامورین بهداشت، ماماها، مشاوران و کارکنان اداری است.

کار شما به صورت تمام وقت است. بسته به محل کارتان گاهی باید به صورت شیفتی در شب ها و روز های تعطیل کار کنید. البته امکان انجام کار پاره وقت نیز برای شما وجود دارد. اگر مطب شخصی داشته باشید، ساعت کاری تان را خود شما تعیین می کنید.

همچنین در کنار پزشکی مدرن، طب سنتی شاخه دیگری از پزشکی را رقم زده و امروز طرفداران خاص خود را دارد که تعداد آنها نیز کم نمی باشد.

طب سنتی را می توان به این شرح تعریف کرد:

پزشکی سنتی یا طب سنتی (Traditional medicine)  زمینه‌ای پرقدمت و متنوع است، که به توصیف و بررسی آن‌دسته از سیستم ها و دانش پزشکی می‌پردازد، که در طی سده‌های پیشین و قبل از دوران طب مدرن، در جوامع گوناگون بشری بوجود آمده‌است.

طب سنتی به دو بخش نظری و عملی تقسیم شده‌است که طب نظری شامل: ۱. امور طبیعیه ۲. اسباب وعلل و ۳. دلایل و علایم می‌باشد و طب عملی به سه بخش: ۱. تدابیر ۲. دارو درمانی و ۳. اعمال یدی تقسیم می‌گردد.

دسترسی سهل و آسان و به صورت ۲۴ ساعته به خدمات پزشکی در منزل، بی‌شک یکی از نیازهای مهم بیمارانی با شرایط خاص است. از آنجای که حضور در مراکز درمانی در کلان‌شهرها بدلیل ترافیک و اتلاف وقت پرهزینه خواهد بود و همچنین حضور افراد مسن یا ناتوان و بیمارانی که توانایی مراجعه حضوری را ندارند با مشکلات بسیار همراه است، اسنپ‌دکتر امکان استفاده از خدمات پزشکی در منزل را فراهم کرده است.

پزشک عمومی کیست؟       

پزشک عمومی پزشکی است که در بسیاری از بیماری‌های موثر بر بدن، که درمان اصلی آن‌ها شامل جراحی  نمی‌شود، تخصص دارد.

پزشک عمومی چه شرایطی را می‌تواند درمان کند؟

پزشک عمومی تمام شرایط از جمله بیماری‌های موثر بر دستگاه‌های قلبی عروقی، تنفسی، گوارش، عصبی، خون‌شناسی یا غدد درون‌ریز را می‌تواند درمان کند. نمونه‌هایی از شرایطی که پزشک عمومی می‌‌تواند درمان کند، در زیر آمده است:

  1. سیستم قلبی عروقی
  2. فشار خون (فشار خون بالا)
  3. بیماری ایسکمیک قلبی (آنژین، حمله قلبی)
  4. سیستم تنفس
  5. آسم
  6. آمفیزم یا بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD)
  7. ذات‌الریه
  8. فیبروز ریوی
  9. سیستم گوارش
  10. گاستروآنتریت (بیماری التهاب معده‌ای روده‌ای)
  11. بیماری کبد ازجمله سیروز کبدی
  12. سیستم عصبی
  13. سکته مغزی
  14. صرع (تشنج)
  15. زوال عقل
  16. خون‌شناسی
  17. کم‌خونی
  18. غدد درون ریز
  19. دیابت
  20. بیماری تیروئید
  21. بیماری هیپوفیز

آیا پزشکان عمومی به موضوعاتی خاص علاقه دارند؟

بیشتر پزشکان عمومی به یکی از شرایط پزشکی ذکر شده در بالا علاقه‌مند می‌شوند. درحالی‌که آنها دانش پزشکی گسترده‌ی خود را حفظ می‌کنند، اغلب به تمرکز بیشتر روی یک موضوع تمایل دارند و با تحصیل در رشته موردنظر، در آن تخصص پیدا می‌کنند.

پزشک عمومی چه آزمایش‌هایی را می‌تواند انجام دهد؟

پزشکان عمومی می‌توانند آزمایش‌های متنوعی را متناسب با شرایط شما انجام دهند. این آزمایش‌ها ممکن است شامل تست‌های بالینی نوار قلب (ECG)، آزمایش ادرار (U/A)، سطح قند خون، فشار خون و آزمایش مدفوع باشد. منبع معتبر مقاله

همچنین می‌تواند شامل بررسی‌های آزمایشگاهی مانند آزمایش خون باشد. این آزمایش‌ها به مشکلاتی که با آن‌ها روبه‌رو هستید مربوط است. علاوه‌بر آزمایش خون، آزمایشگاه ممکن است آزمایش‌هایی را روی ادرار یا مایعاتی از دیگر قسمت‌های بدن انجام دهد.

گاهی اوقات بافت‌برداری از بافت بدن برای تشخیص نیاز است و برای آنالیز کامل به پاتولوژیست فرستاده می‌شود. تصویربرداری انجام شده توسط رادیولوژیست‌ها نیز بخش دیگری از مسیر بررسی را شکل می‌دهد. این تصویربرداری‌ها ممکن است شامل اشعه ایکس‌، CT اسکن، سونوگرافی و MRI می‌باشد. آزمایش‌های پزشکی هسته‌ای نیز در برخی موارد استفاده می‌شود.

سرانجام ممکن است پزشک عمومی شما را برای انجام برخی تست‌های تخصصی به متخصصی دیگر ارجاع دهد. متخصص قلب ممکن است آنژیوگرافی و متخصص دستگاه گوارش آندوسکوپی انجام دهد. یا متخصص ریه درخواست انجام تست عملکرد ریه را داشته باشد.

 

در ویزیت پزشک عمومی باید انتظار چه چیزی را داشت؟

پزشک عمومی از دانش پزشکی گسترده‌ای برخوردار است و ویزیت را مطابق با مشکل شما پیش خواهد برد. آن‌ها ممکن است از ما درباره‌ی علائم فعلی، شروع آن‌ها، مدت زمان، ویژگی‌ها، تسکین یا تشدید عوامل و آزمایش‌های قبلی و درمان‌های انجام شده سوالاتی بپرسد. سایر مشکلات پزشکی، داروها، آلرژی‌ها و سابقه خانوادگی و اجتماعی نیز مهم هستند.

معاینه

پزشک عمومی شما را مطابق با مشکلتان معاینه می‌کند. یک پزشک عمومی باتجربه می‌تواند با معاینه‌ای ساده چیزهای زیادی را دریافت کند. نگاه کردن به ناخن‌ها، دست‌ها، پوست، چشم‌ها و دهان می‌تواند سرنخ‌هایی را به همراه داشته باشد. سپس معاینه قلب، شکم و درصورت لزوم سیستم عصبی (مغز و اعصاب)، معاینه را کامل خواهد کرد. اکنون پزشک شما، برای تایید سوءظن‌های پزشکی خود، در مورد انجام آزمایش‌های مناسب تصمیم خواهد گرفت.

 

وظایف

  • درمان اختلالات درونی مثل فشارخون، بیماری های قلبی، دیابت و مشکلات ریه، مغز، کلیه، معده و روده.

  • تجویز دارو یا انجام معالجه و دیگر مراقبت های پزشکی خاص برای درمان یا پیشگیری از بیماری یا صدمات.

  • توضیح روند و نتایج آزمایش یا داروهای تجویزی به بیماران.

  • مدیریت و درمان مشکلات رایج سلامتی از قبیل عفونت، آنفولانزا و سینه پهلو بعلاوه بیماری های جدی، شدید و پیچیده در جوانان، بزرگسالان و افراد مسن.

  • تحلیل پیشینه ضبط شده، گزارشات، نتیجه آزمایش ها و یا ارزیابی اطلاعات برای تشخیص وضعیت پزشکی بیمار.

 

دانش

  • پزشکی و دندانپزشکی: دانش اطلاعات و تکنیک های مورد نیاز برای تشخیص و درمان بیماری ها و صدمات و نواقص انسانها که شامل علائم، روشهای درمان، ویژگی های دارو ها و واکنش های مربوط به آنها و اقدامات پیشگیری مربوط به سلامت بدن.

  • زبان انگلیسی: دانش ساختار و محتوای زبان انگلیسی شامل معنی و املای کلمات، قواعد ترکیب و گرامر.

  • خدمات خصوصی و مشتری: شامل تشخیص نیاز مشتری، کسب استاندارد های کیفیت در خدمات و ارزیابی میزان رضایت مشتری.

  • معالجه و مشاوره: دانش اصول، روش ها و رویه های تشخیص، درمان و اصلاح معلولیت های جسمی و ذهنی و مشاوره و راهنمایی در دوره خدمت.

  • روانشناسی: دانش رفتار انسانی و عملکرد، شامل تفاوت های توانایی ها، علایق و شخصیت، یادگیری و انگیزش، روش های تحقیق روانشناسی و تشخیص و درمان اختلالات عاطفی و رفتاری.

  • سحر بیاتی نیا
  • ۰
  • ۰

فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای رقابت با یکدیگر و افزایش فروش خود باید سخت کار کنند. تکنولوژی‌های مورد استفاده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این راستا بسیار کمک کننده خواهد بود. در واقع  یکی از راه‌های این کار استفاده از فناوری برای ایجاد یک تجربه عالی در فروشگاه است.

 از فنآوری می‌توان به روش‌های مختلفی استفاده کرد: برای اهداف تجربی، جلب نظر کاربران تلفن همراه، افزایش راحتی خریداران یا ترویج حضور آنلاین یک فروشگاه زنجیره‌ای. در ادامه برخی از این تکنولوژی‌ها را که تعدادی از آنها بسیار نوین و مدرن هستند و فواید استفاده از آنها را بررسی خواهیم کرد.
انواع تکنولوژی‌های مورد استفاده در فروشگاه‌ زنجیره‌ای

رشد سریع تجارت الکترونیکی در چند سال گذشته منجر به افزایش چشمگیر انتظارات مشتری برای راحتی خرید و خدمات بیشتر در دنیای آفلاین شده است.در همین راستا فروشگاه‌های زنجیره‌ای هوشمند سرمایه‌گذاری زیادی در راه ایجاد تجربه خرید آسان در فروشگاه‌های خود با استفاده از تکنولوژی‌های جدید کرده‌اند. برخی از جدیدترین جذاب‌ترین تکنولوژی‌ها در ادامه معرفی شده است که با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید رقبای خود را پشت سر بگذارید.
آینه‌های جادویی

در بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای که اقدام به فروش کیف، کفش و لباس می‌کنند آینه‌های هوشمندی نصب شده که جز پیشروترین تکنولوژی‌های مورد استفاده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. با استفاده از این فناوری هنگامی که یک خریدار وارد اتاق پرو می‌شود، آینه محصولات را که از طریق برچسب‌های RFID جاسازی شده در لباس‌ها ، تشخیص می‌دهد.

 تصاویر محصولات روی آینه ظاهر می‌شود و خریدار می‌تواند به سادگی با لمس آینه، سایز یا رنگ دیگری را درخواست کند. خریداران می‌توانند از آینه‌ها هوشمند برای مرور جدیدترین سبک‌ها، یافتن کالاهایی در رنگ و سایزی که دوست دارند استفاده کنند.
وای فای رایگان در فروشگاه

یکی از تکنولوژی‌های مورد استفاده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که شاید ساده و در دسترس به نظر برسد اما بر ذهنیت بهتر مشتری و فروش بیشتر اثر می‌گذارد، ارائه Wi-Fi رایگان به مشتریان است. علی رغم اینکه ممکن است استفاده از این تکنولوژی برای صاحبان فروشگاه این ترس را به همراه داشته باشد که مشتری ممکن است از این فناوری برای مقایسه قیمت با دیگر فروشگاه‌ها استفاده کند اما مشتریان به هر حال از تلفن‌های همراه خود در فروشگاه استفاده می‌کنند و اغلب کارهای دیگری به جای مقایسه قیمت‌ها انجام می‌دهند.

صاحبان فروشگاه‌ها می‌توانند این روند را مهار کرده و از آن به نفع خود استفاده کنند. از طریق کدهای QR و بارکد و ادغام با برنامه تلفن همراه ، Wi-Fi رایگان می‌تواند میزان فروش را افزایش دهد. ارائه Wi-Fi در فروشگاه همچنین این مزیت را دارد که از جزئیات سرچ مشتری مطلع شده و آنها را با پیشنهادات مربوطه هدف قرار دهید.
کیوسک‌های هوشمند داخل فروشگاه

یکی از تکنولوژی‌های مورد استفاده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در عین سادگی برای تلفیق فناوری و بهبود خدمات به مشتری بسیار موفق بوده، نصب کیوسک هوشمند یا تبلت است که مشتریان می‌توانند همه محصولات را مرور کرده و مواردی را که نمی‌توانند در فروشگاه پیدا کنند، سفارش دهند. وقتی نوبت به  استفاده از فناوری در فروشگاه می‌رسد اغلب از کیوسک‌های هوشمند چشم‌پوشی می‌کنند. اما این تکنولوژی  می‌توانند به طرز باورنکردنی موفقیت آمیز باشند.

شاید جالب باشد بدانید که JD Sports  در سراسر فروشگاه های خود این تکنولوژی را  ارائه می‌دهد که 3.1٪ از کل فروش متعلق به همین فناوری است. رغم این فروش در سال چیزی برابر با 14.3 میلیون پوند است. حتی با این فناوری می‌توان به جای پخش کاتالوگ‌های کاغذی، از صفحات دیجیتال برای نمایش آنها استفاده کرد.
 برچسب قیمت الکترونیکی

به دلیل اینکه گاهی تعداد مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای زیاد است و برخی از فروشندگان به دنبال یک راه حل الکترونیکی برای به روزرسانی سریع قیمت خود هستند. برچسب های الکترونیکی قیمت به عنوان یکی از تکنولوژی‌های مورد استفاده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌تواند باعث وقت صرفه جویی در وقت شود و گاه حتی از ضرر نیز جلوگیری کند. چندین سوپرمارکت بزرگ اروپایی مانند L’Ecelrc و خرده فروشانی مانند Leroy Merlin و Nebraska Furniture Mart در حال نصب برچسب قیمت دیجیتال در سراسر فروشگاه های خود هستند و تجربه آنها در استفاده از این نوع برچسب، افزایش سودآوری فروشگاه بوده است.

  • سحر بیاتی نیا